Maaltijdbestelbedrijf Takeaway.com wordt sponsor van het EK Voetbal in 2020. Het aan de beurs van Amsterdam genoteerde bedrijf wil met het UEFA-contract de naamsbekendheid van zijn bezorgingsdiensten vergroten.
Volgens topman Jitse Groen zal de sponsoring van het toernooi, UEFA EURO 2020, het bereik vergroten en Takeaway.com nog nadrukkelijker neerzetten als een toonaangevend Europees merk. Dat zal onder meer via televisiereclames rondom de wedstrijden en reclames in het stadion gebeuren.
Financiële details over de sponsoring werden niet gemeld.
Takeaway.com is momenteel verwikkeld in een spannende overnamestrijd. In augustus leek het er nog op dat een fusie tussen de Britse maaltijdbezorger Just Eat en Takeaway.com zo goed als rond was, maar een bod van Prosus op Just Eat gooide roet in het eten. Maandag werd duidelijk dat het bod 5,7 miljard euro bedraagt. Prosus zette de deadline voor de deal op 11 december en roept aandeelhouders van Just Eat op om het bod te accepteren.
Just East wees het bod van Prosus eerder af en raadde aandeelhouders aan niet op het voorstel van de investeerder in te gaan. De Britten vinden de door Prosus geboden prijs te laag. Het aanbod van Takeaway zou meer waarde bieden.
Prosus vindt het bod van Takeaway juist risicovol omdat het bedrijf het bod in aandelen lanceerde op het moment dat de stukken van dat bedrijf op recordhoogte stonden. Sinds de lancering van het bod is het aandeel Takeaway met dik 12 procent gedaald.